Mnóstwo klinik medycyny estetycznej funkcjonuje obecnie na rynku, oferując różnego rodzaju zabiegi mające na celu rozwiązanie problemu zdrowotnego lub usunięcie defektu kosmetycznego. Przyczynia się to do sytuacji, w której kliniki i gabinety muszą poniekąd walczyć o uwagę pacjenta, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty sprzedażowe. Niestety nie jest to zbyt prostym zadaniem ze względu na spore ograniczenia z zakresu reklamowania klinik spowodowane zakazem promocji usług medycznych (szczegółowo o tym mówi uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej). Kliniki medycyny estetycznej mają jednak pewne, w pełni legalne i etyczne możliwości, które praktykuje Agencja Interaktywna Argonium.
Zakaz reklamowania klinik medycyny estetycznej, a w zasadzie jakiejkolwiek działalności leczniczej, nie obejmuje posiadania własnej strony www informującej o świadczonych usługach, ich cenach czy sposobie kontaktu z pracownikami. Dodając jednak na takowej witrynie treści, należy stosować się pewnych zasad, aby prowadzone działania były zgodne z przepisami prawa. Na stronie internetowej kliniki absolutnie nie wolno wartościować metod leczenia ani do nich zachęcać, jak również zakazane jest komunikowanie o braku działań niepożądanych w przypadku skorzystania z podanych preparatów lub usług przy użyciu konkretnego urządzenia. Witryna kliniki powinna mieć charakter wyłącznie informacyjny, co także może pozytywnie oddziaływać na użytkowników Internetu.
Profesjonalna strona www, estetyczne zdjęcia, poprawne stylistycznie i wyczerpujące tematycznie treści mogą same w sobie zachęcić pacjenta do skorzystania z usług danej kliniki. Lubimy czuć się dobrze poinformowani i obsłużeni przez sympatyczny i pomocny personel - te elementy mogą być odzwierciedlone w postaci treści udostępnionych na stronie internetowej kliniki medycyny estetycznej. Kolejną wartą rozważenia możliwością jest marketing szeptany w promocji kliniki stanowiący chętnie wykorzystywaną strategię w budowie wizerunku firmy.
Skąd czerpiesz informacje na temat polecanych lekarzy, skutecznych metod leczenia czy profesjonalnych klinik? Większość osób z pewnością odpowie na to pytanie jednakowo: "z opinii". Dokładnie tak, o wysokich standardach usług świadczonych przez daną klinikę medycyny estetycznej mówią wypowiedzi pacjentów. Dlatego też warto ich zachęcać do dzielenia się doświadczeniami z wizyty w danej klinice oraz dbać o nawiązywanie z nimi kontaktu. Zwracamy jednak uwagę na fakt, że opinie na temat kliniki to miecz obusieczny. Pozytywne mogą zachęcić innych użytkowników Internetu do skorzystania z usług danej firmy, zaś negatywne mogą jeszcze skuteczniej zrazić. Chyba nikogo nie zdziwi, że częściej niezadowoleni pacjenci wypowiadają się na forach, stronach internetowych, itp. niż osoby w pełni usatysfakcjonowane udzieloną pomocą i standardem usług.
Najlepszym zabezpieczeniem przed negatywnymi komentarzami jest zatrudnienie fachowego personelu, dbanie o poziom usług i pełen profesjonalizm. Zdarzają się jednak sytuacje, na które nie zawsze mamy wpływ. Jeśli w takim przypadku otrzymamy niepochlebną opinię, warto po prostu przeprosić. Źle wygląda wykłócanie się w Internecie o rację, co nie znaczy, że nie wolno nam uprzejmie wyjaśnić sprawy, gdy ktoś mija się z prawdą. Za pozytywny komentarz warto natomiast podziękować. Agencja interaktywna Argonium może zająć się budową wizerunku Twojej kliniki przy wykorzystaniu marketingu szeptanego czy poprzez stworzenie profesjonalnej strony www. Wszystkie podejmowane przez tę firmę działania mają na uwadze delikatność tematu i wymogi rozważnego podejścia do niego miedzy innymi ze względu na przepisy prawa.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie przychodni